شاهزاده رضا پهلوی خواستار گسترش دموکراسی در ایران شد

ولیعهد ایران خواستار گسترش دموکراسی در ایران شد از بخش فارسی بی بی سی

شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران از دولتمردان جهان خواسته است تا به جای توسل به راه حل نظامی یا دیپلماسی، برای رویارویی با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، راه سومی را اختیار کنند.

وی که به دعوت باشگاه ملی خبرنگاران آمریکا در واشنگتن صحبت می کرد، خواستار حمایت جهانی از حرکت های آزادی خواهانه ایرانیان در داخل و خارج از این کشور شد.

رضا پهلوی با هشدار درباره تهاجم نظامی به ایران گفت، این حرکت به جای رفع خطر دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته ای، با ایجاد فضای جنگی و تحریک احساسات ملی، روند گسترش مردم سالاری را در این کشور چند سال به عقب خواهد انداخت.

او همچنین با اشاره به گفتگوی سه ساله جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان اتحادیه اروپایی، تلاش دولتمردان ایرانی برای ادامه گفتگوها با روسیه را حرکتی در جهت وقت کشی عنوان کرد.

او پس از پایان جلسه باشگاه ملی خبرنگاران آمریکا به بی بی سی گفت: "تنها راهی که برای ایران وجود دارد، راه حل دموکراتیک و سرمایه گذاری برای استقرار دموکراسی در ایران است. در سال های قبل دنیا فکر می کرد از طریق یک حرکت اصلاح طلب می توان نظام را تغییر داد ولی امروز به نتیجه عکس رسیده است."

رضا پهلوی همچنین با اشاره به تبعات تحریم اقتصادی احتمالی بر مردم ایران، از جامعه بین المللی خواست با اعمال تحریم های هوشمندانه سران جمهوری اسلامی ایران و وابستگان آنها را تحت فشار بگذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد